ရုပ္လွေနဖို႕မလိုပါဘူး ႏွလံုးသားလွေနဖို႕ပဲ လိုပါတယ္ ေငြေၾကးခ်မ္းသာဖုိ႕ မလိုပါဘူး အက်င့္သိကၡာမဆင္းရဲဖုိ႕ပဲ လိုပါတယ္ ပညာတတ္ၾကီးျဖစ္ဖို႕ မလိုပါဘူး ပညာမမဲ့ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ ေခြ်တာတတ္ဖို႕မလိုပါဘူး သံုးစြဲတတ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ လူတိုင္းကိုခ်စ္တတ္ဖို႕မလိုပါဘူး လူတိုင္းကိုၾကင္နာတတ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ စကားေျပာေကာင္းဖို႕မလိုပါဘူး စကားေျပာတတ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ ေခတ္ဆန္လြန္းစရာမလိုပါဘူး ေခတ္နဲ႕ လိုက္ေလ်ာ္ညီေထြတတ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ အိမ္ရွင္မေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ မလိုပါဘူး ဘဝေဖာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ အခ်စ္ၾကီးခ်စ္ဖို႕မလိုပါဘူး သေဘာထားၾကီးျပီး နားလည္မွဳရိွဖုိ႕ပဲလိုပါတယ္ ေနရာတကာ ေလ်ာ႕ေပးဖို႕မလိုပါဘူး ၾကည္ျဖူစြာခြင့္လြတ္တတ္တဲ႕စိတ္ထားေလး ရိွဖို႕ပဲလိုပါတယ္

Popular Posts

အနာဂတ္ ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္
အခုေျပာခဲ့တာေတြက (၂၀၀၈) ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက အခုဆႏၵရွိရင္ အခုထလုပ္လို႕ ရတာေတြကို ေျပာခဲ့တာပါ။ ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္ဖို႔၊ ခိုင္မာတဲ့ ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္ကို ထူေထာင္ဖို႕ ဆိုရင္ေတာ့ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္မွ ရမွာပါ။ အဲဒီလုိ ျပင္ဖို႕ ဆိုတာလဲ ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္ကို ျပည္သူေတြက ဘယ္လို ျမင္ခ်င္တယ္၊ ဘယ္လိုပုံစံနဲ႕ ရွိေစခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာထားေပၚ မူတည္ ပါတယ္။ ျပည္သူ တစ္ဦး၊ တိုင္းရင္းသားတစ္ဦး အေနနဲ႕ စာေရးသူ ျမင္ခ်င္တဲ့ တပ္မေတာ္ ပုံစံကို ဒီေနရာမွာ တင္ျပသြားမွာပါ။
ပထမဆုံး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရလက္ေအာက္ က ဗဟုိတပ္ အေၾကာင္းကို ေျပာၾကည့္ပါမယ္။ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ () ေယာက္ အထက္မွာ ေရြးေကာက္ပဲြနဲ႕ တက္လာတဲ့ အရပ္သားသမၼတက တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ရမွာပါ။ (ပုံမွန္အခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာ့ သမၼတက စစ္တပ္ကို တိုက္ရုိက္ကိုင္တြယ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အရပ္သား ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးကို လဲႊထားမွာပါ။) တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ရာထူးရယ္လို႕ေတာ့ သီးသန္႕ မရွိရေတာ့ပါဘူး။ အေျခခံဥပေဒမွာ တပ္ကို အာဏာသိမ္းခြင့္ ေပးမထားရုံမက အေျခခံဥပေဒကို ေက်ာ္ၿပီး အလြယ္တကူ အာဏာမသိမ္း ႏိုင္ေအာင္ တားဆီးဖို႕ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရာထူးကို သီးသန္႕ မထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (အိႏၵိယဆိုရင္ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ ဦးစီးခ်ဳပ္ သုံးေယာက္ဟာ အရပ္သားျဖစ္တဲ့ ကာကြယ္ေရး ၀န္ၾကီး ေရွ႕ေမွာက္က လဲြရင္ သာေရးနာေရးကိစၥမွာေတာင္ လူခ်င္းမဆုံရဘူးလို႕ တားျမစ္ထားပါသတဲ့)  ေနာက္ၿပီး (၂၀၀၈) ဥပေဒအရ ယူထားတဲ့ (၂၅) ရာႏႈန္း ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၊ တိုင္း/ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ရာထူးေတြကိုလဲ စြန္႕လႊတ္ရမွာပါ။ ႏိုင္ငံေရးက လုံး၀ထြက္ရတဲ့ သေဘာပါပဲ။
ၿပီးေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္တာကိုလဲ စြန္႕ရမွာပါ။ ဒီလိုေျပာလို႕ ဦးပိုင္ကုမၸဏီၾကီးကုိ အစိုးရလွဴလိုက္ ရမယ္လို႕ မဆိုလိုပါဘူး။ ပိုင္ဆိုင္မႈကို မစြန္႕ဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံမႈ (management and execution) အပိုင္းကိုသာ အစိုးရကို လဲႊလိုက္ရမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ ကုမၸဏီၾကီးေတြမွာေတာင္ ပုိင္ဆိုင္မႈနဲ႕ စီမံခန္႕ခဲြမႈကို ခဲြျခားထားပါတယ္။ အစုရွယ္ယာပိုင္ဆိုင္သူေတြက ကုမၸဏီက ျဖစ္လာတဲ့အျမတ္အစြန္းကို ေ၀ပုံက် ခဲြယူရုံ ျဖစ္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီမံခန္႕ခဲြေရးက်ေတာ့ တကယ္ စီးပြားေရးကြ်မ္းက်င္တဲ့ professional ေတြကို CEO (အမႈေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္) အျဖစ္ လခ ေကာင္းေကာင္းေပးၿပီး ခန္႕၊ အဲဒီ CEO ကမွ ၀န္ထမ္း ေတြ ခန္႕ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ၾကတာပါ။ အခုလဲ ဒီသေဘာပါပဲ။  ကိုယ္မကြ်မ္းက်င္တဲ့ စီးပြားေရး အလုပ္ကို စစ္သားေတြ ကိုယ္တိုင္ လုပ္မယ့္အစား အစိုးရကတဆင့္ တကယ္ကြ်မ္းက်င္သူေတြကို လခ ေကာင္းေကာင္း ေပးၿပီး လုပ္ခိုင္း၊ အဲဒီက ျဖစ္လာတဲ့ အျမတ္အစြန္းရယ္ နိုင္ငံေတာ္က ခ်ေပးတဲ့ ကာကြယ္ေရးဘတ္ဂ်က္ရယ္ ေပါင္းၿပီးမွ စစ္သည္ေတြအတြက္ လက္နက္ခဲယမ္း၊ လစာ၊ ရိကၡာ၊ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရး စသည္ျဖင့္ စီစဥ္ရပ္တည္ရမွာပါ။ စစ္အစိုးရေခတ္လို စီးပြားေရး အကြက္အကြင္း ေကာင္းတိုင္း ေနရာ၀င္ယူတာမ်ိဳး ကေတာ့ ဘယ္ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့မလဲ။ ေနာက္ထပ္ စီးပြားေရး အသစ္ တိုးခ်ဲ႕ခြင့္ကုိ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္တာ စစ္သားအလုပ္မွ မဟုတ္တာကိုး။
ေနာက္တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္တပ္ေတြ ကိစၥပါ။ သူတို႕အတြက္က်ေတာ့ ဥပေဒ လိုအပ္ခ်က္ () ခုရွိတယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ . . .
၁။ ဆိုင္ရာ ျပည္နုယ္အစိုးရကို ေဒသခံ ျပည္သူေတြက လြတ္လပ္မွ်တတဲ့ေရြးေကာက္ပဲြနဲ႕ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမွာက္ခြင့္
၂။ ျပည္နယ္အစိုးရနဲ႕ ဗဟုိအစိုးရအၾကားမွာ ဥပေဒေၾကာင္းအရ တိက်ျပတ္သားတဲ့ အာဏာခဲြေ၀မႈ
၃။ ျပည္နယ္ကထြက္တဲ့ သယံဇာတနဲ႕ ျပည္နယ္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြကေန ရလာတဲ့ အခြန္ဘ႑ာ ကို  ျပည္နယ္နဲ႕ ဗဟုိအစိုးရတို႕ ခဲြေ၀ရယူပုံ စံနစ္ တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ (လက္နက္ကိုင္တပ္ေတြနဲ႕ ဆိုင္တာကို သာ ေျပာတာျဖစ္လို႕ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးကိစၥလို အျခား အေရးၾကီးတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ကိစၥေတြ မေျပာဘဲ ခ်န္ထားခဲ့ရတာပါ)
အဲဒီ ဥပေဒေၾကာင္း လုိအပ္ခ်က္ေတြ ျပည့္စုံၿပီဆိုရင္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္တပ္ဖဲြ႕ေတြဟာ ဆိုင္ရာျပည္နယ္ အစိုးရကို သစၥာခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗဟုိအစိုးရမွာလိုပဲ အရပ္သားျဖစ္ၿပီး ေရြးေကာက္ပဲြနဲ႕ တက္လာ တဲ့ ျပည္္နယ္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္က  ျပည္နယ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ရမွာပါ။ သူက (တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့) ျပည္ေထာင္စု သမၼတကို တိုက္ရုိက္ သစၥာခံၿပီး  သူ႕ျပည္နယ္ထဲက တိုင္းရင္းသားတပ္ဖဲြ႕ေတြကို သူ႕လိုပဲ အရပ္သားျဖစ္တဲ့ ျပည္နယ္ကာကြယ္ေရး ၀န္ၾကီးကတဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ပါလိမ့္မယ္။ 
တိုင္းရင္းသားတပ္ေတြဟာလဲ ဗဟုိအစိုးရ တပ္လိုပဲ လႊြတ္ေတာ္အမတ္ရာထူးေတြကို စြန္႕လႊတ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးကထြက္ရမွာပါ။ လက္ရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကိုလဲ ပိုင္ဆိုင္မႈကို မစြန္႕ေပမယ့္ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံမႈ အပိုင္းကို ျပည္နယ္ အစိုးရကို လႊဲအပ္ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလုပ္ငန္းေတြက ရရွိတဲ့ အျမတ္အစြန္းရယ္၊ ျပည္နယ္က ခ်ေပးတဲ့ ကာကြယ္ေရး ဘတ္ဂ်က္ရယ္ ေပါင္းၿပီးေတာ့ တိုင္းရင္းသားတပ္ေတြ ရပ္တည္ၾက ရမွာပါ။ ေနာက္ထပ္ စီးပြားေရးအသစ္ တိုးခ်ဲ႕ခြင့္ေတာ့ မရွိေတာ့ပါဘူး။ လက္နက္ခဲယမ္း ၀ယ္ယူမႈကလဲ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက တဆင့္သာ ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။ အခုလို သူခိုးေစ်းက ၀ယ္ခြင့္ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါက လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးရွိတဲ့ ျပည္နယ္ေတြ အတြက္သာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္ မရွိတဲ့ မႏၱေလးတိုင္း၊ မေကြးတိုင္း စတဲ့  ေဒသေတြက တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရေတြကလဲ ကိုယ့္ဘတ္ဂ်က္ေပၚ မူတည္ၿပီး ေဒသခံတပ္ေတြ ဖဲြ႕ခြင့္ရွိတာပါပဲ။ တကယ္ကေတာ့ ဖဲြ႕ခြင့္ရွိရုံ မဟုတ္၊ ဥပေဒထုတ္ၿပီးေတာ့ကို ဖဲြ႕ခိုင္းရမွာပါ။
အဲဒီေဒသခံ ျပည္နယ္တပ္၊ တိုင္းေဒသၾကီးတပ္ေတြဟာ ပုံမွန္အခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာ့ ကိုယ့္ေဒသမွာ ကိုယ္ေနၿပီး လုံျခဳံေရးတာ၀န္ယူၾကရမွာပါ။ ဗဟုိအစိုးရတပ္ေတြကေတာ့ တုိင္းအႏွံ႕၊ ျပည္နယ္အႏွံ႕မွာ ေနထိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တာ၀န္ကို ယူၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုေျပာခဲ့တဲ့ အေနအထား ကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ျပည္နယ္တပ္ေတြ၊ တုိင္းေဒသၾကီးတပ္ေတြဟာ ဗဟုိ အစိုးရစစ္တပ္ လက္ေအာက္မွာ တိုက္ရုိက္ရွိမေနဘူး ဆိုတာ ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒီလို central command (ဗဟုိအုပ္ခ်ဳပ္မႈ) တခုတည္း ေအာက္မွာ မရွိတဲ့တပ္ေတြ ေဒသတခုတည္းမွာ အတူတူ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ရရင္ ျပႆနာ ျဖစ္မကုန္ဘူးလားလို႕ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။
အေျဖကေတာ့ ျပႆနာ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားရင္ ျပႆနာ မျဖစ္ပါဘူး။  အေရးအၾကီးဆုံးက သူတို႕ရဲ႕ လုပ္ငန္း တာ၀န္ကို တိတိက်က် ခဲြျခားထားဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ ဆိုရင္ သဘာ၀ ေဘးအႏၲရာယ္ေတြ က်ေရာက္လို႕ ကူညီကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္တာ၊ ရဲတပ္ဖဲြ႕ေတာင္ မႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သူခိုး ဓါးျပ ထၾကြေနတာမ်ိဳး ကို ႏွိမ္နင္းတာ၊ အၾကမ္းဖက္ သမားေတြရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈကို ကာကြယ္တာ စတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ျပည္နယ္ေစာင့္တပ္နဲ႕သာ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းက နီးစပ္တဲ့ ဥပမာေပးရရင္ လက္နက္ကိုင္ အဖဲဲြ႕အစည္းေတြ ျဖစ္တဲ့ တပ္မေတာ္နဲ႕ ရဲတပ္ဖဲြ႕လိုပါပဲ။ စစ္သားနဲ႕ရဲ ဆိုတာ တေယာက္ခ်င္း၊ နွစ္ေယာက္ခ်င္း ရန္ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္။ အုပ္စုလိုက္လဲ ရန္ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ တပ္မေတာ္ နဲ႕ ျပည္သူ႔ရဲတပ္ဖဲြ႕တို႕ တိုက္ပဲြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ မၾကားဖူးဘူး။ လုပ္ငန္းတာ၀န္ခ်င္း လုံး၀မတူ ၾကလို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုလဲ ဒီသေဘာမ်ိဳး လုပ္ရမွာပါပဲ။
ဒါဆိုရင္ ျပည္နယ္တပ္ေတြဟာ ကိုယ့္ျပည္နယ္ဆုိင္ရာ လုံျခဳံေရးပဲ လုပ္ၾကရေတာ့မွာလား၊ ျပည္ေထာင္စုၾကီး အႏၲရာယ္ၾကဳံခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္ ေနၾကရေတာ့မွာလားလို႕ ေမးစရာ ရွိတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ အေရးၾကဳံရင္     ျပည္ေထာင္စုကာကြယ္ေရး တာ၀န္ကိုလဲ ထမ္းေဆာင္ၾကရမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ျပည္နယ္တပ္ေတြ သစၥာခံတာက ျပည္နယ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္တဲ့ ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ၿပီး သူကမွ ျပည္ေထာင္စု ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုသမၼတကို တိုက္ရုိက္ သစၥာခံတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ျပည္နယ္တပ္   ေတြ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္တာ၀န္ကို ထမ္းရမယ္ဆိုရင္ သမၼတက တိုက္ရုိက္ အမိန္႔ ထုတ္ၿပီး ဆင့္ေခၚရပါလိမ့္မယ္၊ တိုင္းမွဴး တပ္မမွဴးအဆင့္ေလာက္နဲ႕ ဆင့္ေခၚလို႔ မရ ပါဘူး။ သမၼတက ဆင့္ေခၚတဲ့ေနရာမွာလဲ ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဆင့္ေခၚလို႔ရတယ္ဆိုတာကို ဥပေဒ စည္းကမ္းေတြ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ထုတ္ျပန္ထားရမွာပါ။ (ဒါလဲ အေမရိကန္ႏိုင္ငံကို အတုယူတာပါပဲ)
ေနာက္တခု။  ျပည္နယ္တခုရဲ႕ နယ္စပ္မွာ မျငိမ္မသက္ ျဖစ္လို႕ စစ္ျပင္ရတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳး၊ ႏိုင္ငံျခားက တပ္ေတြနဲ႕ အေျခအေနတင္းမာၿပီး ပစ္ခတ္မႈေတြ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ သမၼတရဲ႕ ဆင့္ေခၚခ်က္ကို နာခံၿပီး  ျပည္နယ္တပ္ေတြက ဗဟုိအစိုးရတပ္နဲ႔ အတူတူ တာ၀န္ထမ္းၾကၿပီ ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ တပ္ေတြကို တာ၀န္ယူ အမိန္႕ေပးရမယ့္ စစ္သူၾကီး (commander) ဟာ တစ္ေယာက္ တည္း ျဖစ္ရပါတယ္။  ႏွစ္ေယာက္ ရွိေနရင္ တေယာက္တေပါက္ အမိန္႕ထုတ္ေနတာနဲ႕ အကုန္ အခ်ိတ္ အဆက္လဲြၿပီး ဒုကၡ ေရာက္ကုန္မွာကိုး။ အဲဒီ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ စစ္သူၾကီးကို ဘယ္လို ေရြးမလဲ ဆိုတဲ့ ကိစၥကို စဥ္းစားရပါမယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးမွာ ႏိုင္ငံတကာထုံးစံကေတာ့ စစ္တပ္ အင္အား မ်ားမ်ား ေပးႏိုင္တဲ့ ဖက္က စစ္သူၾကီး ျဖစ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ဒုတိယကမၻာစစ္တုံးက ေနာ္မန္ဒီ ကမ္းေျခတက္ တိုက္ပဲြကို ၾကည့္ပါ။ အဲဒီတိုက္ပဲြမွာ အဂၤလိပ္ တပ္ေရာ၊ အေမရိကန္တပ္ေတြပါ မဟာမိတ္ ေတြအေနနဲ႕ ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ဖက္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေမာင္ဂုိမာရီ (Gen. Montgomery) ဟာ တကယ့္ ၀ါရင့္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးပါ။ ဒါေပမယ့္ တိုက္ပဲြ၀င္ တပ္အင္အား က်ေတာ့ အေမရိကန္တပ္ေတြက မ်ားေနတဲ့ အတြက္ ေမာင္ဂုိမာရီ ေလာက္ အေတြ႕အၾကံဳမရင့္တဲ့ အေမရိကန္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီး အိုင္စင္ေဟာင္၀ါ (Gen. Eisenhower) က စစ္သူၾကီး အေနနဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ရသူ ျဖစ္သြား ခဲ့ပါတယ္။ ခုလဲ ဒီသေဘာမ်ိဳး က်င့္သုံး ရမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ တပ္ အင္အား နည္းတဲ့ဖက္မွာ တကယ္ ေတာ္တဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ရွိလို႔ သူ႕ကိုပဲ ဗဟုိကေရာ၊ ျပည္နယ္ ကပါ ေရြးခ်င္သပ ဆိုလဲ ရတာပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ ေမးစရာရွိတာက "တိုင္းျပည္တခုမွာ တပ္မေတာ္တစ္ခုတည္းရွိရတယ္ မဟုတ္ဘူးလား” ဆိုတဲ့ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတိုင္းမဟုတ္ပါဘူး။ စာေရးသူ တင္ျပခဲ့တာ ဆိုရင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ လက္ေတြ႕က်င့္သုံးေနတဲ့ ပုံစံပါ။ (အေသးစိတ္ကို http://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_the_United_States-မွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္) ဘာလို႕ ဒီပုံစံကိုမွ အတုယူရမလဲ လို႕ ေမးစရာရွိတယ္။ အရင္ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ (၁၉၆၂) တုံးက ဖက္ဒရယ္ စံနစ္လုပ္ဖို႕ လႊတ္ေတာ္ထဲ ေဆြးေႏြးေနတုံး စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းခဲ့တာ တိုင္းရင္းသားေတြ မေမ့ၾက ေသးဘူး။ ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ၿပီ: အားလုံး အေျခတက်ျဖစ္လို႔ တိုင္းရင္းသားတပ္ေတြ လက္နက္ခ်ၿပီးကာမွ စစ္တပ္က ထပ္ၿပီး အာဏာသိမ္းခဲ့ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတဲ့ သံသယဟာ တိုင္းရင္းသားေတြမွာ ရွိေနဆဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားတပ္ေတြကို လက္နက္ခ်ခိုင္းဖို႕ (ဒါမွမဟုတ္) တပ္မေတာ္လက္ေအာက္မွာ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အေနနဲ႕ ေနခိုင္းဖို႔ ဆိုတာ လက္ေတြ႕အားျဖင့္  မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ အေမရိကန္စံနစ္ကို အၾကံေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုေျပာခဲ့တာဟာ စာေရးသူအေနနဲ႕ ပုံေဖၚၾကည့္မိတဲ့ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ အေနအထားပါ၊   ေ၀ဖန္ ဖို႕နဲ႕ ဆင္ျခင္ၾကည့္ၾကဖို႕ပါ။

ေနာက္ဆက္တဲြ။         ။ စာေရးသူ တင္ျပခဲ့တာနဲ႕ မတူျခားနားတဲ့ အဆိုျပဳခ်က္ေတြကိုလဲ အင္တာနက္ မွာ ေတြ႕ရပါတယ္။
အခ်ိဳ႕က ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုရယ္လို႕ ျဖစ္လာၿပီး ျပည္ပရန္စြယ္လဲမရွိ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳး ဆိုရင္   ျပည္နယ္ ကာကြယ္ေရးဟာ ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္တပ္နဲ႕တင္ လုံေလာက္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗဟုိ အစိုးရ တပ္ေတြ   ျပည္နယ္ထဲ လာၿပီး တပ္စဲြထားဖို႕ မသင့္ဘူး၊ ျပည္မမွာပဲ ေနသင့္တယ္လို႕ ယူဆ ၾကပါတယ္။ ဒီအယူအဆဟာ သဘာ၀ မက်ပါဘူး။ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္ ျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံထဲက ျပည္နယ္အားလုံးလိုလိုမွာ ဗဟုိအစိုးရတပ္ (Federal forces) ေတြ တပ္စဲြထားတာပါပဲ၊ အဲဒဲီလို တပ္စဲြ ထားလို႕ ဖက္ဒရယ္မူ ပ်က္မသြားပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး "ငါတို႕ နယ္ေျမထဲမွာ ငါတို႕တပ္ပဲ ရွိရမယ္၊ တျခား တပ္ေတြ မေနနဲ႕" ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးကို လြတ္လပ္ၿပီး အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာပိုင္စိုးတဲ့ ႏိုင္ငံ (sovereign state) တစ္ခုက သာ ေျပာပိုင္တယ္၊ ေျပာခြင့္ ရွိတယ္။ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုတခုရဲ႕ ျပည္နယ္က ေျပာတယ္ ဆိုရင္ေတာ့   ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာကို ထိပါးျခိမ္းေျခာက္ရာ ေရာက္လို႕ ဘယ္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရမွ လက္ခံႏိုင္ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလမ္းကို မျဖစ္မေနသြားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ အဓြန္႕ရွည္ဖို႕သာ ရွိပါတယ္။
ေနာက္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္ဆိုတာ ဆိုင္ရာတိုင္းနဲ႕ ျပည္နယ္ ေတြက အခ်ိဳးက် ပို႕လႊတ္တဲ့ တပ္ေတြ ေပါင္းထားတဲ့ တပ္ေပါင္းစုသာ ျဖစ္သင့္တယ္ လို႕ ဆိုၾကတယ္။ သူတို႕ မူအရ သက္ဆိုင္ရာ တုိင္းတပ္၊ ျပည္နယ္တပ္ေတြ ဖယ္လိုက္ရင္ ဗဟုိအစိုးရ လက္ေအာက္မွာ  ေနျပည္ေတာ္ စစ္ရုံးခ်ဳပ္ပဲ က်န္ရမယ့္ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါလဲ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဖက္ဒရယ္စံနစ္မွာ ဗဟိုအစိုးရနဲ႕ ျပည္နယ္အစိုးရဆိုတာ ရန္ျဖစ္လိုက္၊ ျပန္တဲ့လိုက္နဲ႕ "လင္နဲ႕မယား လွ်ာနဲ႕သြား" ဆိုသလို ေနၾကရတာပါ။ ဗဟုိ အစိုးရမွာ စစ္တပ္ မရွိဘူးဆိုရင္ ထစ္ကနဲ တခုခု အဆင္မေျပ ျဖစ္လိုက္တာနဲ႕ ျပည္နယ္အစိုးရေတြက ျပည္နယ္ပိုင္ စစ္တပ္ကို အားကိုးၿပီး အလြယ္တကူ လြတ္လပ္ေရး ေၾကညာ ႏိုင္ေအာင္ လမ္းခင္းေပးထား သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီ အေျခအေန မ်ိဳးကို ဘယ္ျပည္ေထာင္စု အစိုးရကမွ လက္ခံႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလမ္းကို သြားရမွ ျဖစ္မယ္ဆိုရင္လဲ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ "မၿငိမ္းေသာမီး" ျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။

ေရးသားတင္ျပသူ (ေဆာင္းပါးရွင္ တိုင္းရင္းသား တစ္ဦး)

ေဆာင္းပါးကို ေဖာ္ျပခြင့္ေပးေသာ ေဆာင္းပါးရွင္ (တိုင္းရင္းသားတစ္ဦး)အား အထူးေက်းဇူတင္ရွိပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Back to the Top

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...