7:03 PM
တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ လူလိမ္ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရ - အပိုင္း (၁)
Posted by nankeythioo
စာေရးသူသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း န၀တ၊ နအဖ လက္ထက္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အဓိက ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ရေသာ တပ္မေတာ္ ေထာက္လွမ္းေရး ညြန္ၾကားေရးမွဴးရံုး၊ ေနာင္တြင္တပ္မေတာ္ ေထာက္လွမ္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ရံုး၊ တိုက္ပြဲ ေထာက္လွမ္းေရးဌာနခြဲ (ယခင္လွမ္း - ၁ ) တြင္ စစ္ဦးစီးမွဴး (ဒုတိယတန္း) တာ၀န္ျဖင့္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ေမလ မွ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ အထိ အမွဳထမ္းခ့ဲပါသည္။ စာေရးသူ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့စဥ္အခ်ိ္န္ ကာလအေတာအတြင္း ကခ်င္ ၊ မြန္ ၊ ကရင္ ၊ ကရင္နီ ၊ ကယန္း ၊ ခြန္ဆာ ၊ ဒီေကဘီေအ ၊ ဖဒိုေအာင္ဆန္း ၊ ဖုန္ႀကားရွင္-ရန္မိုးလ်ံ ကိုးကန္႔ အေရးအခင္း အစရွိသည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ အနီးကပ္ အမွဳထမ္းခ့ဲ ပါ သည္။
စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္ လူသာဓု နတ္သာဓု ေခၚရမည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ထဲထဲ၀င္၀င္ ပါ၀င္ခြင့္ ရခ့ဲသည့္ အတြက္လဲ ထိုစဥ္က ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္မိခ့ဲပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ တိုင္ရင္းသား နယ္ေျမမ်ား၌ ႏွစ္အတန္ႀကာ စစ္ဆင္ေရး တာ၀န္မ်ား ထမ္းေဆာင္ခ့ဲဘူးသျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရုိးသားေသာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား၏ စိတ္ေစတနာေကာင္းမ်ား သိ ရွိနားလည္သူ ျဖစ္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္လည္း တာ၀န္အျပင္ ခံစားမႈျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို တက္တက္ ၾကြ ၾကြ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲပါသည္။ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ အသင့္ခံခ့ဲရျခင္းေႀကာင့္လဲ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမ်ားစြာ ေနာက္က်လ်က္ ရိွပါသည္။
စာေရးသူတို႔အား ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒ လမ္းညႊန္ခ်က္မွာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမရွိလ်ွင္ ႏိုင္ငံေရး ၊ စီးပြားေရး တည္ၿငိမ္မႈ မရႏိုင္သလို တိုင္းျပည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေႏွာင့္ေႏွးသြား မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားအား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္းလွမ္းသည့္ အခါတြင္ ယခင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရမ်ားႏွင့္မတူ လက္နက္ခ်ခိုင္းျခင္း မူကို ေရွာင္ရွားၿပီး လက္နက္ကိုင္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္မည္ ဆိုသည့္ မူကို ခ်မွတ္ခ့ဲပါသည္။
စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္ လူသာဓု နတ္သာဓု ေခၚရမည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ထဲထဲ၀င္၀င္ ပါ၀င္ခြင့္ ရခ့ဲသည့္ အတြက္လဲ ထိုစဥ္က ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္မိခ့ဲပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ တိုင္ရင္းသား နယ္ေျမမ်ား၌ ႏွစ္အတန္ႀကာ စစ္ဆင္ေရး တာ၀န္မ်ား ထမ္းေဆာင္ခ့ဲဘူးသျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရုိးသားေသာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား၏ စိတ္ေစတနာေကာင္းမ်ား သိ ရွိနားလည္သူ ျဖစ္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္လည္း တာ၀န္အျပင္ ခံစားမႈျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို တက္တက္ ၾကြ ၾကြ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲပါသည္။ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ အသင့္ခံခ့ဲရျခင္းေႀကာင့္လဲ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမ်ားစြာ ေနာက္က်လ်က္ ရိွပါသည္။
စာေရးသူတို႔အား ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒ လမ္းညႊန္ခ်က္မွာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမရွိလ်ွင္ ႏိုင္ငံေရး ၊ စီးပြားေရး တည္ၿငိမ္မႈ မရႏိုင္သလို တိုင္းျပည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေႏွာင့္ေႏွးသြား မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားအား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္းလွမ္းသည့္ အခါတြင္ ယခင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရမ်ားႏွင့္မတူ လက္နက္ခ်ခိုင္းျခင္း မူကို ေရွာင္ရွားၿပီး လက္နက္ကိုင္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္မည္ ဆိုသည့္ မူကို ခ်မွတ္ခ့ဲပါသည္။
တကယ္တမ္းစစ္အာဏာရွင္ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊႏွင့္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေမာင္ ေအးတို႔၏ စိတ္ထဲတြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ မယံုသကၤာ အရိုးစြဲေနၿပီး လက္နက္ခ်ခိုင္းေရးစိတ္ အၿမဲတမ္း ကိန္း ဝပ္ေနသည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးက ေလးလပတ္ အစည္းအေဝး က်င္းပတိုင္း မၾကာခဏဆိုသလုိ ဗကပ အသြင္ေျပာင္း ကိုး ကန္႔ႏွင့္ UWSA တို႔၏ မိုင္းေယာင္းႏွင့္ မုိင္းယန္းတိုက္ပဲြလိုမ်ဳိး၊ ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ 106 စကားပံုတြင္သြားသည့္ တိုင္းရင္း သားလက္နက္ကိုင္ တို႔၏ လက္သံေျပာင္တိုက္ပဲြမ်ား (ခမရ 106 တပ္ရင္းတစ္ရင္းလံုး ညပိုင္း ၿခံဳခိုတုိက္ခံရလို႔ ဖဲြ႔စည္းပံု ပ်က္ကာ အက်အဆံုးမ်ားခဲ့ရသည္)၊ အင္းစိန္တုိက္ပဲြကဲ့သုိ႔ KNU တိုက္ပြဲမ်ားေတြကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာဆိုနာၾကည္းေန ဟန္ရွိေနေၾကာင္း ၾကားသိရပါသည္။
လုပ္ငန္းစဥ္အေနျဖင့္ ပထမဦးစြာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးအတြက္ ဒို႔တာ၀န္ အေရးသံုးပါး ျဖစ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု မျပိဳ ကြဲေရး ၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးကို တိုင္းရင္းသားလက္နက္ ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား အေနျဖင့္ လက္ခံလ်ွင္ စတင္၍ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ စကားေျပာမည္။ ဒုတိယ အခ်က္အေနျဖင့္ တပ္မေတာ္ သည္ ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ျပည္သူ႔အစိုးရ မဟုတ္သည့္ အတြက္ေႀကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂါတ္အ တြက္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမွဳကို မလုပ္ႏိုင္သျဖင့္၊ ေနာင္တက္လာေသာ ျပည္သူ႔အစိုးရ ႏွင့္သာ ေဆြးေႏြးရန္ပါရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊ အာဏာရလာၿပီးေနာက္ အမိ်ဳးသားညီလာခံတြင္ ေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳမည္ ဟု ထပ္မံလမ္းညႊန္ခဲ့သည္။ တတိယ အခ်က္အေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္ မွားယြင္းပစ္ခတ္မႈ မျဖစ္ေစေရး နယ္ေျမသတ္မွတ္ရမည္၊ နယ္ေျမသတ္မွတ္ ၿပီးပါက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ လက္ နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား ျဖတ္သန္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ၀င္ေရာက္မည္ ဆိုပါက ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ ယူရမည္။
လုပ္ငန္းစဥ္အေနျဖင့္ ပထမဦးစြာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးအတြက္ ဒို႔တာ၀န္ အေရးသံုးပါး ျဖစ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု မျပိဳ ကြဲေရး ၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးကို တိုင္းရင္းသားလက္နက္ ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား အေနျဖင့္ လက္ခံလ်ွင္ စတင္၍ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ စကားေျပာမည္။ ဒုတိယ အခ်က္အေနျဖင့္ တပ္မေတာ္ သည္ ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ျပည္သူ႔အစိုးရ မဟုတ္သည့္ အတြက္ေႀကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂါတ္အ တြက္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမွဳကို မလုပ္ႏိုင္သျဖင့္၊ ေနာင္တက္လာေသာ ျပည္သူ႔အစိုးရ ႏွင့္သာ ေဆြးေႏြးရန္ပါရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊ အာဏာရလာၿပီးေနာက္ အမိ်ဳးသားညီလာခံတြင္ ေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳမည္ ဟု ထပ္မံလမ္းညႊန္ခဲ့သည္။ တတိယ အခ်က္အေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္ မွားယြင္းပစ္ခတ္မႈ မျဖစ္ေစေရး နယ္ေျမသတ္မွတ္ရမည္၊ နယ္ေျမသတ္မွတ္ ၿပီးပါက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ လက္ နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား ျဖတ္သန္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ၀င္ေရာက္မည္ ဆိုပါက ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ ယူရမည္။
စတုတၳ အခ်က္ အေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသားနယ္ေျမ ေဒသမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားကို အထူးစီးပြားေရး လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ေပးၿပီး ရရွိေသာ ၀င္ေငြမ်ားျဖင့္ မိမိတို႔၏ နယ္ေျမမ်ားတြင္ မိမိတို႔လူမ်ိဳး မ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေဆာင္ရြက္သလို တပ္မေတာ္ မွလည္း သင့္ေတာ္သည့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေပးမည္။ ပဥၥမ အခ်က္အေနျဖင့္ ယံုၾကည္မွဳ တည္ေဆာက္စဥ္ ကာလအတြင္း တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားသည္ တပ္မ ေတာ္ ေထာက္လွမ္းေရး ဌာနျဖင့္ ညိွႏွိဳင္းေဆာင္ရြက္သြားရန္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။
(အပိုုင္း (၂) ဆက္ရန္။
(အပိုုင္း (၂) ဆက္ရန္။
ေဆာင္းပါးရွင္ - ဗိုလ္မွဴး ေအာင္လင္းထြဋ္
0 comments:
Post a Comment